Bank Attack & In Een Handomdraai – Review + Winactie – GESLOTEN

Weet je nog: die ‘goede oude tijd’ waar je met de hele familie aan de eettafel spelletjes deed? Een potje Mens Erger Je Niet, Ganzenbord of Monopoly. Toen er nog geen programma’s als The Voice, of Expeditie Robinson op TV waren, kwam je op deze manier de avond door. En af en toe mis ik dat wel hoor! Lekker fanatiek met/tegen elkaar een bordspel doen. Maar in deze tijd is er natuurlijk meer te halen dan de “ouderwetse” bordspelletjes. Heb jij bijvoorbeeld al gehoord van Bank Attack en In Een Handomdraai? Nee? Lees dan snel verder; je maakt namelijk ook nog kans om Bank Attack te winnen in deze blog! En dat is natuurlijk ideaal zo vlak voor Sinterklaas 😉 .

Bank Attack

Ik zie Bank Attack als een variant op de populaire Escape Rooms die je door heel Nederland tegenwoordig kunt spelen. In plaats van dat je uit een kamer probeert te breken, moet je bij Bank Attack proberen een (elektrische) kluis te openen door de instructies van de Baas goed op te volgen.

Bank Attack - Spel

Samenwerken in plaats van elkaar tegenwerken

Dat is het idee achter Bank Attack. Waar je in spelletjes als Monopoly en Mens Erger Je Niet voor eigen succes gaat, win je in dit spel door samen te werken. Ook wel eens leuk voor de afwisseling toch? 😉 In dit spel wordt je team uitgedaagd om de kraak van de eeuw uit te voeren in minder dan 5 minuten. Binnen deze 5 minuten is het de bedoeling dat je een kluis weet te openen en 50 miljoen steelt! Dit doe je door samen te werken in de rollen van Hacker, Money Man, Explosieven Expert en Lookout.

Het draait om goed luisteren en snel reageren bij Bank Attack

Tijdens het spel krijg je verschillende instructies van je ‘Baas’. Hij vertelt je om bepaalde Gereedschappen te nemen, zoals een Laptop, Explosieven of Handschoenen. Daarna krijg je de opdracht om iets aan elkaar door te geven en moet je iets ruilen met een teamgenoot. Wanneer de opdrachten voltooid zijn, krijgt iemand de instructie om een Gereedschap te gebruiken. Op dat moment moet degene met het uitgesproken Gereedschap op zijn knop op de klus drukken. Doe je dat goed, dan kun je geld verdienen. Doe je dat niet goed, dan gaat het alarm af! Je mag gelukkig 4 fouten maken (of 3 afhankelijk van het niveau) voordat het alarm afgaat…

In Een Handomdraai

Een tweede spel wat het erg goed doet bij Pakjesavond of onder de Kerstboom is ongetwijfeld In Een Handomdraai. Als ik dit spel met een spel van vroeger moet vergelijken, denk ik dat Hints in combinatie met Doen, Durven, Waarheid nog het dichtste in de buurt komt

In Een Handomdraai - bovenaanzicht

Een bewegende hand die jouw kant opwijst

Ken je die hand uit de Addams Family nog: Thing? Stel je een kruising tussen Thing en The Hulk voor en je hebt de hoofdrolspeler uit In Een Handomdraai. Deze hand beweegt over de tafel en wijst op een gegeven moment een van de spelers van het spel aan. Het doel van het spel? Zo snel mogelijk 6 kaarten verzamelen? Klinkt makkelijk toch? Nou, denk nog maar eens goed na 😉 .

(Doen), Durven of Waarheid

Op het moment dat de vinger van de hand jouw kant op wijst, moet je zeggen of je Durven of Waarheid wilt. Vervolgens leest een van de andere spelers de opdracht voor. Breng je deze tot een goed eind? Dan mag je de kaart houden! Durf je de opdracht niet te doen, of lukt het niet? Dan moet je de opdracht uitvoeren die onderaan de kaart vermeld staat. Voer je die opdracht niet uit? Dan moet je een van je eerder veroverde kaarten teruggeven! Je hebt wel 1 uitweg en dat is de Joker kaart. Elke speler krijgt 1 Joker die hij/zij mag inzetten wanneer hij/zij de opdracht niet durft/wil uitvoeren. Als je de Joker gebruikt, win je de kaart niet, maar hoef je ook geen kaart terug te geven.

In Een Handomdraai - Spel

100 kaarten met de meest uiteenlopende opdrachten

Altijd al willen weten welke huishoudelijke taak je wederhelft het meeste haat? Of benieuwd hoe je zoon/dochter een Tarzankreet laat horen gedurende 10 seconden? Zo maar 2 opdrachten die voorbij komen bij In Een Handomdraai. En mocht die Tarzankreet niet lukken? Zet dan een (gewassen) slipje op je hoofd tot je opnieuw aan de beurt bent! Geweldig toch? Volgens mij gaat dit spel het ook perfect doen tijdens de feestdagen als je met de hele familie bij elkaar bent!

Winactie

Nu de feestdagen dus voor de deur staan, is het natuurlijk extra leuk om iets weg te geven. Na de geweldige winactie van afgelopen week met de Nikko Velocitrax is het nu tijd voor Bank Attack. Want dit spel is niet voor niets in België tot Speelgoed van het Jaar verkozen. Lijkt het jou leuk om dit spel binnenkort met je familie te spelen, laat dan snel onder deze blog een comment achter waarom jij dit spel moet winnen! Daarnaast zou ik het ook erg leuk vinden als je mij volgt op Instagram en Facebook!

Deze winactie is een samenwerking met Megableu / Day One MPM . Om mee te kunnen doen aan de winactie moet je een geldig e-mailadres invullen waar je op te bereiken bent. De winactie loopt tot en met zondag 1 december 2019 23:59 en over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden. Voor meer informatie: zie onze Disclaimer en Privacyverklaring

30 thoughts on “Bank Attack & In Een Handomdraai – Review + Winactie – GESLOTEN

1. Volgen deed ik je al!
    En nu Bank Attack te winnen valt doe ik graag mee. Echt een spel waarbij je moet samen werken om de kluis te kraken. Dit lijkt onze meiden een cool spel. En ja mijn man vindt dit ook een te gek spel! Spanning en sensatie.

2. Bank attack zullen mijn zoontje en man graag toevoegen aan hun collectie voor de zadagavond. Dat is hun spelletjes avond met chips en cola..leuk om ze met dit gave spel te verrassen.

3. Beide erg leuke spellen!
    Bankattack wilden wij al graag hebben en in een handomdraai lijkt me echt iets voor de meiden!

4. Super leuk. Samenwerken in plaats van ‘ikke’ tegen de rest. Kan de jongste nog wat van leren, met zijn ik-kan-niet-tegen-mijn-verlies-gedrag. Dus voor de goede vrede zou het fijn als we niet tegen elkaar op hoeven nemen 🙂

5. Dit spel zag ik al ergens voorbij komen. Het trok toen al mijn aandacht en nu weer. Dit lijkt me een heel leuk spel voor ons en de kinderen. Juist het samenwerken en allerlei uitdagingen aangaan vind ik heel mooi aan dit spel. Ik ben al begonnen met duimen, spannend!

6. Wij zijn dol op spelletjes! Superleuk om dit spel te spelen tijdens de donkere avonden in december in plaats van voor de televisie te hangen.

7. Eindelijk een leuk spel om met papa en dochter te kunnen spelen,
    Nu kunnen de meeste sprookjesspellen hem niet heel veel schelen,
    Spannend om zo met papa wat geld van de bank proberen te stelen,
    Wat ontzettend leuk om samen de kluis te kraken en dan de inhoudt te delen,
    Hiermee zullen we ons met de kerstdagen echt niet vervelen.

8. Deze spellen zouden mijn 2 kindjes geweldig vinden om met de feestdagen, maar ook op alle andere dagen te spelen. Ik doe graag mee om kans te maken op de spellen.

9. Deze spellen zouden onze dochters geweldig vinden, past perfect bij hun leeftijd. Lijkt me heel gezellig im met het hele gezin te doen of voor de kinderen met hun vrienden.

10. Oooo wat leuk zeg en die hulk hand lijkt mij erg grappig , leuk idee voor op halloween avond te gaan spelen of heerlijk tijdens drullerig dag .

11. Ik wil graag mee doen aan deze geweldige winactie. Binnenkort start ik met een nieuwe opleiding en baan, waarvoor ik 16 weken alleen in het weekend thuis ben. Een hele uitdaging, want ik zal manlief en onze 3 meiden ontzettend missen. Ben nog niet eerder 1 nacht zonder hun geweest. Het zou fantastisch zijn als ze door de weeks samen van deze spellen kunnen genieten en we het in het weekend met ons vijfjes kunnen spelen.