Jaaroverzicht 2016

jaaroverzicht 2016 tips voor papa's blog papablog

De laatste dagen komt het ene leuke jaaroverzicht na het andere van verschillende bloggers voorbij komen. Leuk om te delen, maar vooral leuk om zelf terug te lezen over een tijdje. Na wat verschillende overzichten gelezen te hebben, kwam ik een heel leuk jaaroverzicht tegen van Marieke van Brouwertje.com.

Het jaaroverzicht

Wat heb je in 2016 gedaan dat je nog nooit eerder had gedaan?

Dat begon eigenlijk al in 2015. Voor kerst maakte ik, op aanraden van jullie, een Date Night Box voor B en mij. Daarmee konden we wat bewuster een aantal uitjes met zijn tweeën doen. Zo gingen wij al Genieten in een sterrenrestaurant en zijn wij ook een paar keer lekker naar de bioscoop geweest. Daarnaast kon ik voor de eerste keer een winactie organiseren. En als klap op de vuurpijl, schoten mijn bezoekerscijfers voor de eerste keer boven de 1.000 unieke bezoekers per maand. Voor de een is dit misschien niet zoveel, maar ik was stiekem toch wel erg trots. De tijd en energie die je in je blog stopt, worden op die manier ‘beloond’.

sterrenrestaurant date night uit eten jaaroverzicht  winactie nieuw bed swiss sense jaaroverzicht

Welke landen heb je bezocht?

Gingen wij in 2015 nog op groot avontuur tijdens onze eerste vakantie met J naar Italië, dit jaar was dat anders. Door België heen, reden wij naar Luxemburg waar wij anderhalve week heerlijk hebben genoten van een stacaravan en prima weer! Het meeste heb ik nog gelachen om B, die op de camping van de ene verbazing in de andere viel. Naast deze vakantie, ging er in 2016 ook een lang gekoesterde droom in vervulling. Ik ging, samen met mijn vader naar Spanje om daar een voetbalwedstrijd bij te wonen. Wij hadden de beste plekken in het stadion en genoten daarnaast van al het moois dat Valencia te bieden heeft.

vakantie luxemburg iris parc birkelt jaaroverzicht  city trip valencia voetbal wedstrijd jaaroverzicht  city trip valencia fietstocht stad van kunsten en wetenschap jaaroverzicht

Wat zijn je favoriete momenten van 2016?

Met stip op nummer 1 in dit jaaroverzicht staat het belangrijkste nieuws voor ons. De onthulling dat ik voor de 2e keer Papa ga worden, was dan ook meteen de best bekeken blog van dit jaar. Ondanks dat de kans minimaal was dat B zwanger zou worden, vanwege haar schildklierproblemen, gebeurde dat toch! Het betekende wel dat de zwangerschap via het ziekenhuis loopt in plaats van de verloskundige, maar ook dit heeft zijn voordelen. Zo hebben we in de tussentijd al een stuk of 15 echo’s gehad. Daardoor kennen wij onze 2e zoon al van top tot teen nog voordat hij geboren is. Als ik er zo eens goed over nadenk, staat 2016 toch wel het grootste gedeelte in het teken van de 2e zwangerschap. Maar natuurlijk heeft J zich ook geweldig ontwikkeld. Van een paar losse woordjes aan het begin van 2016, tot een peuter die volop geniet van het leven en hele zinnen kan maken op dit moment.

geheimpje papa zwanger zwangerschap jaaroverzicht  zwanger zwangerschap echo 20 weken guo jaaroverzicht  zwanger zwangerschap update hoe overleef ik jaaroverzicht

Wat is je grootste prestatie van het afgelopen jaar?

Op zowel mijn werk, als mijn blog heb ik mooie prestaties bereikt. Op mijn werk ben ik stukken gegroeid en begin ik een van de ‘oudgedienden’ te worden. Ik heb het dan ook nog erg naar mijn zin daar. Voor mijn blog zijn er ook een aantal grote veranderingen geweest. Zo ben ik geswitcht naar een .nl domein en ging ik dus voor het eerst over de 1.000 unieke bezoekers per maand heen. Daarnaast heb ik ook een aantal hele mooi samenwerkingen gehad met bloggers en met bedrijven. Zo waren daar de “Kerels met een Kleintje Tag” en de “Papa achter de Mamablogger rubriek“. Maar ook hele mooi samenwerkingen met bijvoorbeeld Maxi-Cosi en Bobike.

kerels met een kleintje tag jaaroverzicht  papa achter de mamablogger jaaroverzicht

maxi-cosi samenwerking axissfix plus autostoel jaaroverzicht  bobike samenwerking review fietsstoel jaaroverzicht

Wie of wat heb je het meeste geknuffeld in 2016?

Dat moet toch wel J zijn. Daarnaast natuurlijk ook genoeg geknuffeld met B. En uiteraard met onze kleine man die, as we speak, nog in de buik zit. Het blijft toch bijzonder hoe die kleine apenkoppen zo snel een plek in je hart veroveren he?!

Ben je verliefd geworden?

Ondertussen zijn B en ik al ruim 11 jaar bij elkaar en ruim 3 jaar getrouwd. Zoals iedereen hebben wij ook moeilijke momenten gehad, maar dit jaar zijn wij dichter naar elkaar toe gegroeid. Af en toe heb je even een wake up call nodig om te beseffen hoe goed je het samen hebt. Verliefd geworden, niet echt, maar wel meer gaan houden van. Maar dat is ook goed toch?! 😉

Waar heb je het meeste geld aan uitgegeven?

Ik was heel blij dat wij (lees: ik) een hele mooie tv kochten dit jaar. B wilde graag een tv op de slaapkamer, want de oude tv daar had het begeven. Met het vooruitzicht dat ze wat meer en vroeger op bed zou liggen tijdens de zwangerschap, hadden we 2 keuzes. Of we kochten een nieuwe tv voor op de slaapkamer, of we verhuisden de tv van de woonkamer naar de slaapkamer en kochten daar een nieuwe. Het werd uiteindelijk optie 2 en ik heb daar geen moment spijt van gehad! Naast de tv, is het meeste geld toch wel naar de kinderen gegaan. Spulletjes voor de kamer van J en zoon 2, maar voornamelijk allerlei leuke kleding. Soms is het balen dat J zo snel groeit, maar aan de andere kant kun je dan wel weer leuke nieuwe dingen kopen 🙂 .

Wat is het beste dat je dit jaar hebt gekocht?

Dat is dan toch wel de nieuwe tv. Ik ben er wel achter gekomen dat je, met name ‘s avonds, een stuk minder flexibel bent met een kind dat op tijd naar bed gaat. Op dat soort momenten kun je heerlijk met je wederhelft een Netflix serie bekijken. En waar kun je dat nu beter op bekijken, dan een mooie tv?!

Wat stond er op de uitjeskalender?

Zoals eerder al verteld stonden de Date Night avondjes op de planning. Maar ook werden er weer een aantal Whisky proefavonden georganiseerd met vrienden. Heerlijk om af en toe een momentje voor jezelf te hebben en slap te ouwehoeren met de mannen. Daarnaast heb ik ook dit jaar weer mee gedaan met de 10 km van de Marathon van Eindhoven. Met, naar mijn idee, een ietwat teleurstellend resultaat, maar goed, wie weet volgend jaar beter. Ook zijn wij nog een heerlijk dagje wezen genieten in de Efteling.

dagje weg blog vlog efteling jaaroverzicht

Welke concerten bezocht je in 2016?

Wij zijn niet zo van de concerten. In 2015 zijn we wel naar een concert van onze favoriete artiest John Legend geweest, maar dit jaar stond er niets op de planning. Wel willen we volgend jaar nog naar de musical The Lion King, maar dat is niet echt een concert hè…

Wat deed je op je verjaardag?

Dit jaar werd ik 29 jaar oud. Echt zo’n leeftijd waar je niet echt iets mee kunt. Je gaat richting de 30, maar de 30 is toch wel echt een mijlpaal. B werd dit jaar wel 30 jaar, maar had weinig zin om het te vieren, omdat ze veel last van haar lijf had door de zwangerschap. Als het allemaal een beetje meezit, gaan we misschien volgend jaar zomer wel een feestje organiseren. B is dan een half jaar 30 en ik wordt een half jaar later 30, dus dat is wel een mooi moment dacht ik zo.

Waar heb je om moeten huilen?

Ik steek mijn emoties niet altijd onder stoelen of banken, maar huilen doe ik niet vaak. Ik denk dat ik wel een traantje heb weggepinkt toen B zo onverwacht een positieve zwangerschapstest in handen had. Ook bij de eerste echo, waar wij een mooi kloppend hartje zagen, is er wel een beetje gehuild. B daarentegen was zo emotioneel als een vaatdoekje. Elk filmpje over een geboren kindje of een beladen liedje zorgden voor de nodige natte zakdoekjes.

Geef 2016 een cijfer van 1-10.

Alles afgewogen, krijgt dit jaar toch wel een dikke 9. Er zijn natuurlijk altijd dingen die net wat beter kunnen. Maar gezien de onverwachte zwangerschap, de mooie mensen die ik heb leren kennen en het plezier in mijn werk, is die dikke 9 zeker op zijn plaats!

Omdat dit jaaroverzicht wel erg lang aan het worden is, heb ik een paar vragen weggelaten. Ik denk dat jullie wel een mooi beeld hebben gekregen via dit jaaroverzicht van wat 2016 mij allemaal voor moois gebracht heeft. In 2017 hoop ik nog meer leuke dingen op papier te zetten en nog veel meer leuke mensen te leren kennen via de blog! Daarnaast hoop ik binnen een maand of 2 een kerngezonde tweede zoon in mijn armen te kunnen houden!

5 thoughts on “Jaaroverzicht 2016